sobota, 20 października 2012

Annika Jonsson: "Mebel może być również dziełem sztuki"

"Kiedy byłam mała, tata kupił krzesła projektu Alvara Aalto. Wywarło to na mnie ogromne wrażenie, wtedy po raz pierwszy zdałam sobie sprawę, że mebel może być również dziełem sztuki"
- Annika Jonsson, projektantka

Alvar Aalto to najważniejszy i najbardziej znany fiński architekt. Swoją karierę zaczął od projektowania mebli w latach 20. XX wieku. Krzesła i stoły wykonane z giętkiej sklejki, sprzedawane przez Artek, są słynne na całym świecie. 

"Meble Aalto są interpretacją w drewnie mebli Marcela Breuera. Aalto opanował technikę gięcia sklejki, stworzył z niej prosty element nośny i powtarzał go we wszystkich najsłynniejszych projektach. Dzięki budzącemu się już w tym czasie zainteresowaniu architekturą organiczną i ekologią stworzył kilka mebli dość chropawych w proporcjach i formie, ale ciepłych i bezpretensjonalnych, stanowiących przeciwieństwo racjonalnych, niemal laboratoryjnych konstrukcji Breuera." 

  - Histori Sztuki, http://www.historiasztuki.com.pl/HISTORIA-MEBLARSTWO-17-SKANDYNAWIA.html














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...